Van Mankement tot Talent
info

Je hebt het minimaal aantal bereikt

Winkelwagen (0)

Er zijn nog geen producten in uw winkelwagen geplaatst.

2019/11/15 | Mechelen | Rekenen met RekenTrapperS in 1, 2 en 3

2019/11/15 | Mechelen | Rekenen met RekenTrapperS in 1, 2 en 3
2019/11/15 | Mechelen | Rekenen met RekenTrapperS in 1, 2 en 3

Rekenen met RekenTrapperS in 1, 2 en 3

€ 121,00
Prijs per deelnemer

 

Velden met een * zijn verplichte velden
Aantal: 
Bestellen

Wanneer? Vrijdag 08/11/2019 van 9u15 tot 15u45
Waar? Campus Kruidtuin, Thomas Moore, Mechelen
Tip: Gebruik de KMO-portefeuille en krijg 40% terugbetaald

Wat voorzien wij? Koffie/thee, water, broodjeslunch.


Wat neem je mee? 

  • Een doosje met geldstukken: 1 x 2 euro, 1 x 1 euro, 2 x 50 cent, 5 x 20 cent, 10 x 10 cent, 5 x 5 cent, 5 x 2 cent, 5 x 1 cent
  • Set speelkaarten
  • Een lintmeter (liefst met kleuren per tiental, geen rolmeter)
  • Een schaar
  • Velledabord of plastiekmapje met wit karton of wit papier erin en Velledastift of drooguitwisbare stift en wisdoekje
 
De innovatieve rekenmethode RekenTrapperS of RTS biedt een reeks rekenmodules die je zowel individueel als klassikaal kan gebruiken. Heel wat Vlaamse scholen gebruiken de hele methode of delen ervan om de rekenkwaliteit van hun aanbod succesvol te verbeteren. Voor kinderen met rekenproblemen en rekenstoornissen biedt RTS remediëringsmodules die zowel binnenschools als buitenschools door logo of ouders zorgen voor meer motivatie en effect van interventie.
De methode past binnen UDL (Universal Design Leren) en geeft een antwoord op de vraag naar klasdifferentiatie en effectief rekenonderwijs. RTS werkt multisensorieel.
De methode verbindt handelend rekenen en rekenend leren denken.

Levensechte rekenmaterialen als een lintmeter, geld, handen, vingers en voeten en getalkaarten die het getalinzicht sterk onderbouwen, zijn geïntegreerd in de rekenoefeningen. Op hoger rekenniveau maken we een onderscheid tussen rekenen via geheugen en logisch-inzichtelijk rekenen. Het cirkelrekenen komt aan bod als techniek om geheugenbesparend snel en inzichtelijk te hoofdrekenen. Die methode is wetenschappelijk onderbouwd via een doctoraatsstudie.
Het vernieuwde modulaire aanbod laat toe RTS nog flexibeler en efficiënter in te zetten naast de bestaande rekenmethode.

Lucas Hermans (logopedist, leerkracht wiskunde Eureka en ICT'er) legt de basisprincipes van RTS uit aan de hand van concrete praktijksituaties en toepassingen.


Voor wie is deze vorming interessant?

  • Voor al wie al eens van RTS heeft gehoord, maar wil ervaren hoe je ermee aan de slag kunt.
  • Voor leerkrachten, zorgcoördinatoren, logo's, remedial teacher en ouders die zoeken naar een motiverende en efficiënte aanpak van rekenproblemen en dyscalculie.
  • Voor wie zelf anders wil rekenen en zo kinderen sterker wil motiveren bij het rekenen.

Volg de intensieve reeks 'Dyscalculiecoach' als je je wil verdiepen in rekenen en rekenstoornissen en de aanpak ervan.
Ook interessant voor scholen die RTS willen integreren als klasmethode of voor differentiatie.

Deze website gebruikt zowel functionele als niet-functionele cookies. Meer info in onze Privacy Policy.