Van Mankement tot Talent
info

Je hebt het minimaal aantal bereikt

Winkelwagen (0)

Er zijn nog geen producten in uw winkelwagen geplaatst.

2019/11/22+2019/12/6 | Handelingsgerichte diagnostiek bij leerlingen met leerstoornissen

2019/11/22+2019/12/6 | Handelingsgerichte diagnostiek bij leerlingen met leerstoornissen
2019/11/22+2019/12/6 | Handelingsgerichte diagnostiek bij leerlingen met leerstoornissen

Hoe gebruik je de WISC V als diagnose-instrument? Welke testen neem je af bij leerlingen met een vermoeden van een leerstoornis? Hoe stel je een sterkte-zwakte profiel op?

€ 121,00
Prijs per deelnemer

 

Velden met een * zijn verplichte velden
Aantal: 
Bestellen

Wanneer? vrijdag 22/11/2019 en vrijdag 6/12/2019 van 9u15 tot 12u30
Waar? 
Eureka Expert, Diestesteenweg 57, 2310 Linden
Tip: Gebruik de KMO-portefeuille en krijg 40% terugbetaald.

Wat voorzien wij? Koffie/thee, water

Anny Cooreman steunt op jarenlange expertise in diagnostiek en advies bij normaalbegaafde leerlingen met leerstoornissen. In sessie gaat zij dieper in op de actuele testinstrumenten. Welke testen nemen je zeker af? Hoe kies je voor zinvolle aanvullende testen? Hoe start je van bij de testvraag met een handelingsgericht aanpak? Hoe kom je tot een gedragen en bruikbaar advies zowel voor de ouders als voor de school. 
Je brengt zelf een casus mee. Elke deelnemer stelt zijn casus kort voor: aanmeldingsvraag (wat? door wie? doel?) en stelt al enkele vragen die leiden tot een handelingsgericht advies.

In sessie 2 werken we met schoolmateriaal van de leerling en kijken we contextgericht. We zoomen in op een sterkte/zwakte analyse van de leerling. We formuleren mogelijke handelingsadviezen voor de verschillende netwerkpartners rond de leelring: de ouders, de zorgprofessionelen, de leerkracht, de school. 

Anny Cooreman, pedagoog, is de auteur van verschillende publicaties in het domein van de leerstoornissen en founder van Eureka. Ze heeft veel ervaring in diagnostiek en begeleiding. 

Wat zijn de doelen van deze vorming? 

  • Je denkt van bij de start van een diagnostische aanmelding aan mogelijke pistes die de sterktes van het kind en zijn netwerk inzetten.
  • Je denkt creatief en toch professioneel vanuit een objectieve analyse van sterktes en zwaktes. 
Wat vonden voorgaande deelnemers het leerrijkst? 
  • Het samen tot inzicht komen.
  • Zeer handelingsgericht werken.
  • Tips, rond gericht kijken naar materiaal.
  • Alle inhouden.

Deze website gebruikt zowel functionele als niet-functionele cookies. Meer info in onze Privacy Policy.