Van Mankement tot Talent
info

Je hebt het minimaal aantal bereikt

Winkelwagen (0)

Er zijn nog geen producten in uw winkelwagen geplaatst.

Getuigenissen

Getuigenissen

Hier vind je enkele getuigenissen van kinderen, leerkrachten en ouders over Eureka.

Eureka liet ons zien dat wij ook veel kunnen en over talenten beschikken."  (Hanne, 24 jaar)
 

"Het cirkelrekenen is een zeer handig middel voor hem, eigenlijk voor al mijn leerlingen! Met wat extra hulpmiddelen (tafelkaart op de bank, fluostiften om vragen aan te duiden, extra werktijd …) lukt het prima in de klas. Ik ben blij dat ik dankzij C. Eureka heb leren kennen. Er ging een wereld voor mij open en mijn leerlingen kunnen er alleen maar mee van genieten."



Als ik niet naar Eureka geweest was, had ik mijn hele leven gedacht dat ik dom was!”.  (Frederic, 23 jaar)

Dit briefje van een leerlinge (11 jaar) met ernstige dysfasie toont de kracht van hulpmiddelen.
Ze schreef haar boodschap voor de juf met de hand én erna nog eens met de laptop.

  



"Mijn naam is J. en in 2007 studeerde ik bij jullie af. Momenteel zit ik in mijn laatste jaar Hotelmanagement in Antwerpen. Ik denk nog regelmatig aan die mooie tijd in Leuven. De basis die ik bij jullie heb geleerd is volgens mij één van de redenen dat ik ben blijven doorzetten gedurende mijn hele schoolcarrière."

 

"Ik ben Karine V. een ontzettend trotse en blije mama van Floris. Mijn zoon is net met voldoening afgestudeerd in de richting professionele bachelor Electro Mechanica te Diepenbeek. (...) Toen Floris nog in de gewone school liep werd er mij geadviseerd me erbij neer te leggen dat Floris niet meer dan niveau 4°leerjaar zou behalen. Kijk nu wat Floris bereikt heeft! Alle kinderen verdienen zo een kans!"


 

Getuigenissen over onze studiedagen en opleidingen:


"Ik zou deze studiedag zeker aanraden omwille van de veelheid aan informatie met een praktische insteek. Bovendien ook goed georganiseerd." - Yannick, Orthopedagoog

"Een aanrader voor de collega’s aangezien deze zeer rijke en direct bruikbare tips meegaf. Een verbreding voor onze blik." - Remedial Teacher buitengewoon onderwijs type 1 & 8

"Jullie methodes werken en bieden zeker een meerwaarde in mijn praktijk." - Els D. uit Mechelen, logopediste

"Via Top!Score merk ik echter dat kinderen op een andere manier naar het leren kijken. Het resultaat van het leren voelt aan als een beloning en ze ondervinden dat de methode van herhaling echt werkt! Ook merk ik dat mijn leerlingen een andere band hebben met mij. Ik ben er als coach i.p.v. als leerkracht voor hen." (L.N.)

"Absolute aanrader. Elke leerkracht (in opleiding) zou eens een dergelijke opleiding of studiedag moeten meemaken!" - Femke C., student lerarenopleiding te Diest

"Zeer goede uiteenzetting, gegeven door iemand uit de praktijk . Bruikbare tips, ook toepasbaar in gewone klasgroep." - Inge C. uit Borsbeek, onderwijzeres 5 de leerjaar
 

Resultaten RekenTrapperS en Als Spelling een Kwelling Is

De resultaten van 'RekenTrapperS' en 'Als Spelling een Kwelling is' zijn opmerkelijk. Leerlingen halen de vaak opgelopen achterstand snel in, hebben meer inzicht en kunnen vlot omspringen met rekenen en spelling.
 

‘Zonder Eureka zat ik nu waarschijnlijk in een gemakkelijkere richting op school.’ - (leerling)
 

Ouders die de methodes bij hun kinderen toepassen, reageren enthousiast. De duidelijke structuur en de doe-opdrachten maken rekenen en spellen met de kinderen prettig en verrijkend. Ze hebben nadien minder ondersteuning nodig om nieuwe rekenproblemen aan te pakken of te voorkomen.
 

‘RekenTrapperS was leuk om mee te werken, zowel voor mij als voor mijn dochter. De uitleg bij de methode is helder. Je kan als ouder met zelfvertrouwen werken omdat alles stap voor stap gaat. De methode is gericht op succeservaringen. Daar had mijn kind nood aan na een periode van falen op het vlak van wiskunde.’ - (mama)
 

Ook scholen en leerkrachten die RekenTrapperS of Als spelling een kwelling is introduceren, reageren positief.
Ze merken een grotere motivatie en meer leerplezier. Zowel bij de sterke als zwakkere leerlingen.
 

‘Het is boeiend om te zien hoe ze zelf experimenteren en of het klopt wat ze doen’ - (Leerkracht eerste leerjaar)
 

De individuele therapeuten gebruiken de methodes naast andere interventies. Want elk kind is anders en heeft een eigen aanbod nodig. Het valt hen op dat 'RekenTrapperS' en 'Als spelling een kwelling is' eenvoudig lijken, maar toch onverwacht snelle resultaten opleveren.
 

‘Had ik dit maar vroeger geweten. Nu heb ik op korte tijd zoveel meer bereikt met dit kind. Het lijkt zo eenvoudig en het werkt. Het kind vond het leuk en was zelf ook heel gemotiveerd.’
(Logopediste met jarenlange ervaring in remediëring)

 

 



Filter
Deze website gebruikt zowel functionele als niet-functionele cookies. Meer info in onze Privacy Policy.