Van Mankement tot Talent
info

Je hebt het minimaal aantal bereikt

Winkelwagen (0)

Er zijn nog geen producten in uw winkelwagen geplaatst.

2020/01/17 | RekenTrapperS in het 1ste, 2de en 3de leerjaar

2020/01/17 | RekenTrapperS in het 1ste, 2de en 3de leerjaar
2020/01/17 | RekenTrapperS in het 1ste, 2de en 3de leerjaar

Hoofdrekenen met en zonder brug

€ 121,00
Prijs per deelnemer

Voorraad : 47

Velden met een * zijn verplichte velden
Aantal: 
Bestellen

Wanneer? Vrijdag 17/01/2010 van 9u15 tot 15u45
Waar? Jeugdherberg de Blauwput
Wat voorzien wij? Koffie/thee, water, broodjeslunch.

Volg de intensieve reeks 'Rekencoach' als je je wil verdiepen in rekenen en rekenstoornissen en de aanpak ervan. Ook interessant voor scholen die RTS willen integreren als klasmethode of voor differentiatie.

De innovatieve rekenmethode RekenTrapperS of RTS biedt een reeks rekenmodules die je zowel individueel als klassikaal kan gebruiken. Heel wat Vlaamse scholen gebruiken de hele methode of delen ervan om de rekenkwaliteit van hun aanbod succesvol te verbeteren. Voor kinderen met rekenproblemen en rekenstoornissen biedt RTS remediëringsmodules die zowel binnenschools als buitenschools door logo of ouders zorgen voor meer motivatie en effect van interventie.

De methode past binnen UDL (Universal Design Leren) en geeft een antwoord op de vraag naar klasdifferentiatie en effectief rekenonderwijs. RTS werkt multi-sensorieel. Het verbindt handelend rekenen en rekenend leren denken.

De levensechte rekenmaterialen als lintmeter, geld, handen, vingers en voeten en getalkaarten zijn geïntegreerd in rekenoefeningen die het getalinzicht sterk onderbouwen. In de verdere opbouw van rekenen maken we een sterk onderscheid tussen rekenen via geheugen en logisch-inzichtelijk rekenen. Het cirkelrekenen komt aan bod als techniek om geheugenbesparend snel en inzichtelijk te hoofdrekenen. De methode is wetenschappelijk onderbouw via een doctoraatsstudie. Het vernieuwde modulaire aanbod laat toe RTS nog flexibeler en efficiënter in te zetten naast de bestaande rekenmethode.

Lucas Hermans (logopedist, leerkracht wiskunde Eureka en ICT'er) legt de basisprincipes van RTS uit aan de hand van concrete praktijksituaties en toepassingen.
 

Doelgroep

  • Voor al wie al eens van RTS heeft gehoord maar wil ervaren hoe je ermee aan de slag kunt.
  • Voor leerkrachten, zorgcoördinatoren, logo's, remedial teacher
    en ouders die zoeken naar een motiverende en efficiënte aanpak van rekenproblemen en dyscalculie.
  • Voor wie zelf anders wil rekenen en zo kinderen sterker wil motiveren bij het rekenen.


Wat vinden mensen het leerrijkst?

  • De volledige rekentechniek: zowel de voorwaarden als het cirkelrekenen -> heel bruikbaar tijdens de therapie met reken zwakke kinderen.
  • De opbouw om tot alle inzichten te komen.
  • Ik was er al mee in aanraking gekomen, maar kende de halve uitleg. Nu snap ik het hoe en waarom.
  • Nieuwe inzichten in wiskunde.
  • Rekenen met concreet materiaal de doe opdrachten zijn fijn!
  • Fijn dat het zo praktisch was.
  • De praktische toepassing voor in de praktijk. De gestructureerde opbouw.

Deze website gebruikt zowel functionele als niet-functionele cookies. Meer info in onze Privacy Policy.